Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.12.2007 13:02 - Коледа за странстващи.
Автор: silencio Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1101 Коментари: 0 Гласове:
0



Защо странстващи ли?
Ами преди да замина- в църквата бабата, дето продаваше икони,свещи и приемаше заявките за литургии каза: Чорбаджии, тия дето отиват в чужбина да работят, а странстващи, тия дето отиват да се учат.
Въпреки, че май пак съм мелез, по ми харесва странстващ. По-поетично е някак си.
Та.. как ще премине Коледата при мен.
Подаръци накупих вчера между зъболекаря и семинара по дидактика, вървейки хаотично по магазините с изтръпнала буза от упойката и през 10 мин поглеждаща във всяка по-тъмна витрина, дали не текат лиги от устата. В такива моменти все си мисля,че всички мене гледат. Ех.. самочувствие му е майката!
Накупих безброй керамични фигури на бонбонени къщички, снежни човеци, дядо Коледовци, кутии с бонбони, коледни дискове (това си беше подарък за мен от мен), блузи, парфюми и други такива предмети,с коледни и неколедни мотиви. След като се сетих по едно време,че сметката ми не е бездънна се спрях и само мерих дрехи. Само мерих. .. Нищо. Let it snowwww, let it snowww. Въпреки,че тук сняг няма, а както изглежда няма и да има. Можеби през март. Тогава пак ще пея коледни песни.
Коледната украса се ограничава до закачени еленми на палмата ми Драцена, тук там коледни свещници и есествено!!! коледни лампички. Щото имам 2 чифта и 2та сложих на прозореца, поради малката квадратура на стаичката ми. На лампата на бюрото ми висят коледен ангел и снежен човек. Кич, ама коледен !
Събота и неделя- работа. В събота неочакван гост,нищо че го чакам. По-коледно звучи. В неделя се прибирам, той е сготвил и е пуснал коледния диск и доукрасява палмата с червено-бяла шапка на главата,тананикайки в тон с Mihalia Jackson - Silent night. Палене на свещи, обсъждане на магическите способности на магьосника от Оз, лошата майка на Снежанка и защо дядо Коледа тази година пристигна със самолет на летище Варна. Все екзистенциални въпроси. В ранните часове на деня на Бъдни вечер се започва приготовлението. А, да, в събота се ходи да се пазарува, изпразва се Кауфланд , пълнят се чантите с безумно много ядене,което в никакъв случай няма да може да изяден, но все пак е Коледа!
Та, в понеделничните ранни часове ПЪРВО се пие кафе, след това с коледни мелодии се почва да се приготвя вечерята. 7,9 или 12 яденета. за 2ма :) С малко усилия пода е в брашно, мивката е пълна със съдове за миене, фурната,за разлика от мнозинството хора на света, няма почивен ден и прегрява. Котлоните също. Паузи по 10-15 мин за цигара, вино и ходене до тоалетната или да се усили коледната мелодия,която се чува някъде задънено от стаята ми. Пекане на плецхени или така наречените коледни курабии. Всичко е готово към 16ч следобяд. нататък.. то е ясно, яденето не се изяжда, но пък е весело. Поне няма да съм сама. Във вторник ще се пече пуешко, може би само бутчета или от бурканите на баба и дядо. Според зависи.
на 26ти сутринта в 6 се става, пие се кафе и се приготвя багажа. следобед се пътува за Мюнхен, а на 27ми се лети за България. :) На 27ми вечерта се почва истинската Коледа. Нататък.. само времето ще покаже!


На всички вас, желая една уютна Бъдни вечер, прекрасна Коледа и незабравимо посрещане на Новата година! И въпреки,че много българи не са си вкъщи за тези празници, не спирайте да вярвате в коледното. То го има, независимо в коя част на света сте. Не го пренебрегвайте от носталгия, а го преживейте. Съвет от една като вас :)

Успехи, богъри! image



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: silencio
Категория: Лични дневници
Прочетен: 133571
Постинги: 57
Коментари: 92
Гласове: 458
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031